vrijdag 7 juli 2017

Immanuel“ Zie de maagd zal zwanger worden en een zoon baren en hij zal Immanuel heten, wat betekent: God met ons'. Mattheus 1:23


Deze profetie werd uitgesproken door Jesaja, een van de profeten uit het Oude Testament. Het verbazingwekkende van Gods Woord is dat het nooit leeg tot Hem weerkeert. Zodra het geprofeteerd is, zal het altijd zijn doel dienen. De nauwkeurigheid van de vervulling van Gods Woord heeft veel mensen over de hele wereld onder de indruk gebracht. Maria, de aardse moeder van de HeereJezus, had nooit gemeenschap gehad met Jozef met wie ze in ondertrouw was. Terwijl zij nog maagd was en dus nooit gemeenschap had gehad met een man werd zij zwanger. Zoals het vers zegt: Zijn naam zou Immanuel zijn, wat betekent: "God is met ons." Vaak wil de vijand, de satan, ons met verschillende problemen aanvallen om ons te laten geloven dat God niet met ons is. Het is zijn tactiek om twijfel in onze harten te zaaien. Om ons te laten denken dat we alleen zijn in onze strijd in dit leven. Geloof me niemand is echt alleen! Jezus, die geboren werd uit Maria is de Zoon van God. Hij kwam naar de wereld met maar één doel: Te sterven. Niet zomaar te sterven, maar onder het oordeel van God te komen. Omdat Hij zo slecht was? Nee Hij was volmaakt, maar op het kruis droeg hij de zonden van allen die in Hem zouden gaan geloven. In de Bijbel staat dat Hij 'tot zonde werd gemaakt'.Van Hem wordt gezegd dat Hij 'het Lam van God is dat de zonden van de wereld wegdraagt'. WannWanneer je gelooft dat Hij voor jouw zonden stierf dan heb je eeuwig leven en dan geldt dat je beslist niet langer alleen bent, Want God is dan met jou, waar je ook bent of waar je ook heen gaat. Zijn aanwezigheid in jouw leven is jouw grootste schat. Wees nooit ontmoedigd wanneer er 'stormen je leven' opsteken. Alles mag lijken anders te gaan dan jij goeddacht, dat is zo, maar God is liefde en je mag weten dat Hij voor je zorgt.
Zou Hij die Zijn Zoon niet gepaard heeft, maar Hem voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken?

1 opmerking: