maandag 21 september 2020

 Op een kromme tak, hoog in de boom zaten een aantal vogeltjes zich te koesteren in de zon. Ze zaten wat met elkaar te kwetteren en hipten heen en weer; vlogen een eindje weg en kwamen weer terug, kortom het was er best gezellig. Maar dan gebeurt er iets. Er komt een vogeltje aangevlogen en die landde tussen een aantal kameraadjes die even opvlogen om wat ruimte voor hem te maken. Hij schudde zijn verenpak uit en spetterde de anderen een beetje nat. Wat was dat? Zijn vriendjes vlak bij hem zagen dat hij een roodachtige glans op zijn verenpak had.Die begonnen meteen hem te vragen waar die glans vandaan kwam. Het verhaal dat hij vertelde was ongelofelijk.

'Ik was gevangen en in in een kooi gestopt met andere vogeltjes en werd te koop aangeboden op een vogelmarkt. Toen kwam er een man en die kocht mij samen met een vriendje en wat er toen gebeurde was eigenlijk bizar. De man kwam thuis met zijn kooitje met ons beiden en pakte mijn kooigenootje en slachtte hem en liet zijn bloed vloeiden in een pot van aardewerk  met water. Daarna pakte hij mij in zijn grote handen en ik kneep hem als een dief omdat ik bang was dat hij mij ook zou slachten. Maar er gebeurde iets heel anders. Hij hield mij in zijn hand en duwde me toen onder water en liet me daarna los en was ik helemaal vrij om weg te vliegen. In plaats van de dood die mij voor ogen stond vloog ik hoog in de lucht in de heerlijke warmte van de zon. De roodachtige glans van het water en het bloed op mijn verenpak werd door velen opgemerkt en ik kon vertellen dat dankzij de vogel die voor mij geslacht werd ik verder mocht leven en ik me mocht verwarmen in de stralende zonneschijn.'

Het staat allemaal in Leviticus 14 beschreven. Wat is dit toch een prachtig beeld van de vergeving van de zonden. Wat een geweldig beeld van de Heere Jezus die voor ons de dood in ging zodat wij zouden kennen leven. Geve de Heere dat het aan ons 'verenpak' te zien is dat we met Christus gestorven zijn en door Hem toch leven?

What do you want to do ?
New mail

Geen opmerkingen:

Een reactie posten