zaterdag 18 augustus 2018

Rijbewijs verlengen.

We hebben een spannend weekje achter de rug!

Het begon eigenlijk al in april, toen ik een brief kreeg van de RDW dat mijn rijbewijs zou verlopen op 23 augustus en ik maar het beste meteen actie zou ondernemen.

Dat deed ik en maakte meteen een afspraak bij de ARBO UNIE voor een medische keuring omdat ik ook mijn 'groot rijbewijs' wilde behouden. Wie weet mag ik nog eens een stukkie met het grote spul rijden en dan wil ik geen nee moeten zeggen omdat ik C en D + E niet meer heb...

Op 9 mei werd ik gekeurd, de papieren werden opgestuurd en daarna hoorde ik helemaal niets meer, Na onze terugkomst uit Scandinavië waren er twee brieven bij de post, gedateerd op 12 juli 2018 van het CBR . In de ene zat het rapport van de Arbodienst dat niet volledig was ingevuld. Gelukkig kon ik dat via mijn huisarts in orde laten maken.

In de tweede werd gevraagd om mij te laten onderzoeken door een cardioloog voordat er een oordeel kon worden gegeven over de mogelijkheid van de verlenging van mijn rijbewijs.
Die brieven kreeg ik dus op 10 augustus en mijn rijbewijs loopt af op 23 augustus.

Ik belde het Catharina ziekenhuis voor een afspraak, maar dat kon niet omdat het ziekenhuis van het CBR geen documenten ontvangen. Weer CBR gebeld en men was zo vriendelijk om de documenten meteen naar het Catharina te faxen. Dankzij de hulp en samenwerking van de poli van het Catharinaziekenhuis en die van het Máxima Medisch Centrum werd alles goed geregeld en kreeg ik de documenten op 15 augustus en kon ik dienaar het CBR opsturen.

Zoals het er nu voor staat hebben we goede hoop dat ik het rijbewijs volgende week zal krijgen. Mooi op tijd om de 29e aan onze volgende en laatste reis van dit jaar te beginnen.

Maar spannend was het wel te meer omdat ik ook een brief kreeg van het CBR waarin werd aangekondigd dat mijn aanvraag voor een nieuw rijbewijs zou worden stopgezet omdat ik sinds mei niet meer had gereageerd op mij toegezonden post.....

Ik zag het al voor me. straks niet meer rijden en dat voor mij met al die dieselolie in mijn aderen. Maar ik kon het al gauw loslaten, bedenkende dat als dit in het plan van de Heer voor mijn leven past dan is het goed en daar vond ik volledige rust in.


Gelukkig ben ik hier straks weer vijf jaar van af. Hoop ik,,,,,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten