zaterdag 7 april 2018

Wekelijks mag ik voor een krant in enkele woorden mijn opinie geven over een beplaald onderwerp. Dit is van een  zeer beperkte omvang in maximaal 40 woorden. Het wordt natuurlijk niet altijd geplaatst maar het is leuk om te doen en het helpt mezelf ook de gedachten over een bepaald onderwerp een beetje op een rij te zetten.

Mijn opinie werd gevraagd over de milieuvervuiling door runderen zoals dat door de RLi is aangegeven in haar rapport. Die opinie moet dan samengeperst worden in max. 40 woorden.

De koeien zijn dus de boosdoeners en eigenlijk behoren zij tot de grootste vervuilers en moeten we afscheid nemen van zuivel- en vleesprodukten. Ik denk dat de mens de grootste vervuiler is. Niet alleen door alles wat we gebruiken en doen: vliegen en autorijden en dergelijke, maar ik las dat alleen  al, als we gaan fietsen we meer CO2 uitstoot hebben dan de nieuwste generatie (Euro 6) automotoren. Dus afschaffen al dat fietsen.... En trouwens waarom worden bromfietsen morgen niet verboden? Liever nog vandaag want die motortjes zijn het smerigst van allemaal.

Nu even terug naar waar ik mee begon.

Voor hen die het hebben gelezen in de krant, dit is wat ik schreef:

Het probleem is veel groter dan de RLi aangeeft. Namelijk onoplosbaar.
(Tenzij de allergrootste vervuiler wordt aangepakt: de mens. Als de wereldbevolking met 1/3 zou krimpen is alles voor de eerste duizend jaar opgelost.)
Alle voorstellen die worden gedaan zijn 'gerommel in de marge. Wij stevenen af op de Grote Catastrofe zoals in de Openbaring wordt beschreven.

Toegegeven: het was iets meer dan de 40 woorden.

Dit werd afgedrukt, de helft van de tussenzin:
Als de wereldbevolking met 1/3 zou krimpen is alles voor de eerste duizend jaar opgelost.

Hierdoor bleef van de werkelijke 'boodschap' niets over.

Door alleen een gedeelte van de tussenzin - die zelfs tussen haakjes staat - weer te geven werd dit een boodschap die men van mij niet gewend is en waarover ik zelfs  terwijl ik in Spanje verblijf nog werd opgebeld en gemaild en geappt.
.
Nee, ik ben dus niet van mijn geloof afgevallen.
Had ik die tussenzin, die niet het vee maar de mens als hoofdschuldige moest aanwijzen, maar weggelaten dan had er dit gestaan:

Het probleem is veel groter dan de RLi aangeeft. Namelijk onoplosbaar. Alle voorstellen die worden gedaan zijn 'gerommel in de marge. Wij stevenen af op de Grote Catastrofe zoals in de Openbaring wordt beschreven.

Juist ook omdat deze catastrofe heel dicht bij komt is het van belang dat de mensen dit weten.

Met voorbijzien van de tijden der onwetendheid beveelt God nu aan de mensen dat zij zich allen overal moeten bekeren. Want God heeft een dag bepaald waarop Hij het aardrijk in gerechtigheid zal oordelen door een man die Hij daarvoor bestemd heeft, waarvan Hij aan allen zekerheid heeft gegeven door Hem uit de doden op te wekken. Handelingen 17: 30-31

God is vandaag de dag nog steeds genadig en wil niet dat sommige mensen verloren gaan maar dat zij allen worden behouden.

En zeg nou zelf, kijk om je heen: Waar loopt het niet vast?
Economie, een volgende bankencrisis staat voor de deur daar zijn alle experts het over eens.
Fossiele brandstof raakt op. Straks moeten we allemaal electrisch gaan rijden. Waar komt al die stroom vandaan?
De wereld vervuilt steeds meer en we hebben geen vuilnismannen om het op te ruimen.
Wat denken we van de criminaliteit, de oorlogen, hongersnoden, natuurrampen, zedeloosheid en noem maar op.
Dat alles wordt in de Bijbel genoemd als gebeurtenissen die allemaal tegelijk zullen gaan gebeuren voordat Gods oordeel over deze aarde zal komen.

De wereld heeft geen oplossing voor morgen, maar de Heer Jezus is de oplossing voor de eeuwigheid. Daarom: Laat u met God verzoenen.

De Heer Jezus, die geen zonde gekend heeft is voor ons tot zonde gemaakt opdat wij gerechtvaardigd zouden kunnen worden.

In gewone mensentaal: De Heer Jezus die zondeloos leefde heeft de zonden van de mensen die in Hem geloven op Zich genomen. En iedereen die dat in geloof aanneemt heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel.

'Voorwaar,voorwaar, Ik zeg u', zegt de Heer Jezus, 'wie mijn woord hoort en Hem [God]  gelooft die mij gezonden heeft komt niet in het oordeel maar die is overgegaan uit de dood in het leven.' Johannes 5:24



1 opmerking: